ID: 75212
Omschrijving
Origineel En Gesigneerd werk van Fabian
Op groot dik 3d Doek 120 x 80 cm
Met certificaat van echtheid
Zie ook mijn anderen werken
Ophalen of verzenden
Fabian (1967 Amsterdam)
Hij presenteert nu een nieuwe Fabian, zonder zijn verleden te verloochenen. Fabian werd in eerste instantie geïnspireerd door zijn vader, kunstenaar Willem Cernëus. Hij is onder meer bekend van het Corus dwangarbeidersmonument. Thuis maakte hij sculpturen en beelden van oud ijzer en andere metalen. Het waren motoren, muzikanten en meer. Hij werkte met een plasmasnijder, decoreerde met tandwielen en draadstaal. Zijn moderne kunstwerken werden vaak geëxposeerd in onder andere het Cobra museum en vonden hun weg naar bekende en onbekende Nederlanders in zowel binnen- als buitenland.
Herman Brood
Fabian\'s expressiviteit bleef ook bij collega\'s niet onopgemerkt. Niemand minder dan Herman Brood stapte zijn studio binnen. Hij genoot van Fabian\'s creativiteit en bracht hem de fijne kneepjes bij. De samenwerking werd harmonieuzer, bijvoorbeeld in de zogenaamde Herman Brood Trofee en action painting.Fabian vervaardigde telkens een modern kunstwerk uit oud ijzer, dat vervolgens Herman beschilderde. Vervolgens werden ze uitgereikt aan speciale Nederlanders als o.a. Pistolen Paultje, Willibrord Frequïn, Hans Dulfer en Jules Deelder. Herman bracht Fabian ook de finesses van het moderne kunst schildervak bij.
Talloze moderne kunst schilderijen maakten zijn samen, waarbij Fabian aanvankelijk vaak de achtergrond schilderde. In 1999 verzorgden ze samen de complete inrichting van het eerste moderne Herman Brood café: \"Go Ape\". Ze stichtten samen een atelier, waarin het duo werkte tot aan het plotselinge overlijden van Herman in juli 2001. Fabian blijft zich zelf vernieuwen en ontwikkelen en beheerst meerdere kunststijlen.
Op groot dik 3d Doek 120 x 80 cm
Met certificaat van echtheid
Zie ook mijn anderen werken
Ophalen of verzenden
Fabian (1967 Amsterdam)
Hij presenteert nu een nieuwe Fabian, zonder zijn verleden te verloochenen. Fabian werd in eerste instantie geïnspireerd door zijn vader, kunstenaar Willem Cernëus. Hij is onder meer bekend van het Corus dwangarbeidersmonument. Thuis maakte hij sculpturen en beelden van oud ijzer en andere metalen. Het waren motoren, muzikanten en meer. Hij werkte met een plasmasnijder, decoreerde met tandwielen en draadstaal. Zijn moderne kunstwerken werden vaak geëxposeerd in onder andere het Cobra museum en vonden hun weg naar bekende en onbekende Nederlanders in zowel binnen- als buitenland.
Herman Brood
Fabian\'s expressiviteit bleef ook bij collega\'s niet onopgemerkt. Niemand minder dan Herman Brood stapte zijn studio binnen. Hij genoot van Fabian\'s creativiteit en bracht hem de fijne kneepjes bij. De samenwerking werd harmonieuzer, bijvoorbeeld in de zogenaamde Herman Brood Trofee en action painting.Fabian vervaardigde telkens een modern kunstwerk uit oud ijzer, dat vervolgens Herman beschilderde. Vervolgens werden ze uitgereikt aan speciale Nederlanders als o.a. Pistolen Paultje, Willibrord Frequïn, Hans Dulfer en Jules Deelder. Herman bracht Fabian ook de finesses van het moderne kunst schildervak bij.
Talloze moderne kunst schilderijen maakten zijn samen, waarbij Fabian aanvankelijk vaak de achtergrond schilderde. In 1999 verzorgden ze samen de complete inrichting van het eerste moderne Herman Brood café: \"Go Ape\". Ze stichtten samen een atelier, waarin het duo werkte tot aan het plotselinge overlijden van Herman in juli 2001. Fabian blijft zich zelf vernieuwen en ontwikkelen en beheerst meerdere kunststijlen.